Mnohí z nás sme sa k informatike a programovaniu dostali cez počítačové hry. A stále si uvedomujeme, že počítačové hry sú fantastickým motivačným prvkom. Žiaľ, ako rodičia ich vnímame aj negatívne, keď naši juniori pri nich dokážu stráviť obrovské množstvo času. Na druhej strane - veď sme boli v ich veku rovnakí ;)
Čo tak ale spojiť počítačové hry a vzdelávanie? Teraz nemyslím úplne komenského “školu hrou”, ale čo ak by sme počítačové hry vedeli použiť ako motivačný faktor vo výučbe programovania? Miesto hľadaní najmenšieho čísla v zozname a vypisovania čísiel od 1 do 10 na obrazovku by sa na obrazovke pohybovali postavičky ovládané hráčom s konkrétnym cieľom, ktorý má hráč dosiahnuť. To znie dosť dobre!
A čo keby sme podporili ešte aj kreativitu deciek tým, že im umožníme cez ich hry rozprávať príbehy? Príbehy, v ktorých dobro vyhráva nad zlom? A pre dosiahnutie dobra netreba nikoho zabiť, netreba “kempovať” a čakať na vhodný moment pre “headshot”, ale treba len rozmýšľať nad tým, ako sa napríklad dostať zo zamknutej miestnosti s drevenými dverami, keď mám k dispozícii suché lístie, zápalky a vedro s vodou. Tak to znie ešte lepšie!
Vitajte v krajine s menom Yolkfolk, kde hlavný hrdina Dizzy spolu so svojou rodinou a priateľmi neustále odoláva výzvam zlého čarodejníka Zacksa, ktorý sa snaží dosiahnuť svoje zákerné ciele. A aby aj tentokrát Dizzy zvíťazil, potrebuje teba (tvojich študentov) a tvoje programátorské schopnosti v jazyku Python.
Ak sa chceš zapojiť do neustáleho boja dobra so zlom a na pomoc si prizveš aj svojich študentov, príď sa pozrieť na tento webinár, na ktorom zažiješ svoje prvé dobrodružstvo v čarovnom svete Yolkfolk. Do svojho batohu si nezabudni pribaliť klávesnicu, editor kódu a určite budeš potrebovať svoje programátorské schopnosti v jazyku Python.
Vo videokonferenčnej miestnosti budeme už od 15:30.